lauantai 22. syyskuuta 2018

Huijareitten huijari



Netti huijareita on paljon liikkeellä, tavalla tai toisella. 

Niihin on jo ehtinyt tottua ja osaa olla varuillaan. Vaikka ei se sitä sano, etteikö niihin saattaisi kuitenkin vahingossa langeta, on ne nykyään niin taitavia. 

Itselläni on tilanne se, että järki tässä asiassa pelaa, ainakin toistaiseksi, ja toinen on se, ettei ole mistä lähettää rahaa ja vaikka olisikin, niin eihän sitä tuntemattomille jaeta. 
Olen kuullut, että pankit yrittävät myös suojata suomalaisia rakastuneita naisia, rahan lähettäjiä.

Viimeisin "ystäväni" oli Englannin Prinssi Andrew. Mutta hänellähän rahaa luulis riittävän, hihihii. 

Hän halusi siirtyä WhatsAppiin. Kun sanoin, ettei minulla sellaista ole, niin ilkesi kysyä, että miksi ei? 
Kun vastasin, että miksi pitäisi olla, niin olin aistivinani hämmästystä siitä, että jollain ei ole WhatsAppia. Meniköhän jotain pieleen huijarin kannalta?

Jäin miettimään, että miten huijarit hyödyntävät puhelin numeroita. No se siitä, ystävyys loppui ennen kuin se oli alkanutkaan. ;)


Mutta elämäni oikeat "huijarit" kuitenkin löytyvät suomalaisista operaattoreista.

Täytyy myöntää, että ikä ehkä tekee sen, että kun yrität saada laskusi alemmaksi, niin ne kummasti vaan nousevat. 
Ikä ihmisille on helppo myydä turvallisuuden nimissä kaikennäköisiä paketteja.

Viimeinen pisara oli operaattorilta saatu lasku 95€. Siinä loksahti suu auki, korvissa suhisi ... 
Jumalauta! Kyllä oli taas eläkeläistä huijattu oikein olan takaa! Ja ihan lain kanssa. 

Kun yrität saada halvempaa liittymää, niin myyjä saa  puhuttua ympäri, että Turvapaketit ym. oheis kamat kannattaa hankkia. Ja mummohan hankki.

No joo, lasku kertyi kaikista yllä mainituista asioista. Ja siinä oli uuden liittymän kahden kuukauden lasku ja nettiyhteys jne. kuulema.

Toisen operaattorin puhelinmyyjä soitti minulle kun olin jossain kyselyssä valittanut liittymien kalleutta. Hän myi minulle taloyhtiön nettiyhteyden ja kertoi kuinka paljon halvempi se on. Sehän kuulosti hyvältä, otetaanpas sitten sellainen. Meniköhän mummo taas lankaan?

Paketti tuli ja yhden piuhan osasin laittaa modeemiin. Siihen se sitten tökkäsi.

Vävy tuli onneksi apuun, kun en osannut laittaa uutta nettiyhteyttä. Pistettiin yhteydet kuntoon ja odotellaan vielä puhelinliittymän sim-korttia. Ja lopetettiin turhaksi jääneet sopimukset.

Sitten vaan odottamaan seuraavaa suurta laskua.

Sain kyllä kuulla kunniani tyttäreltä myös siitä, että ei pidä kaikkea ostaa. Siis ... kaikelle myyjille sanotaan tästä lähtien ei. Mikäli muistan...

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ! Vai onko tultu siihen vaiheeseen, ettei ymmärrys enää pelaa tekniikan ihmeellisessä monimutkaisessa maailmassa.


*******





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti