lauantai 14. toukokuuta 2016

Seniorin look



Paljon on blogeja muodista.

Paljon on neuvoja lehdissä, miten sitä pitäisi minkäkin vartalon mukaan pukea päälle.
On lankkua, päärynää, omenaa ja yytä ... siis vartaloita.

Olen niin sanottu päärynävartaloinen ja vielä mahalla siunattu, siis itse tietenkin olen sen saanut aikaiseksi. 
Tissitkin on vanhemmiten kasvaneet niin, että nyt ne roikkuvat navan kohdalla.
Muotoja löytyy suuntaan jos toiseenkin. 
Ja lonkkaleikkaukset teki persuksista perunapeltoa, yhtä muhkuraiset. 

Niin, että revi siitä sitten tyyliä !

Mutta kaikesta huolimatta olen tyylini löytänyt, harvoin sitä kaupasta löytyy. 



Sen olen huomannut, että alusvaatteet on kaiken A ja O. 

Kauhuissani olen ollut, kun on joutunut ostamaan sellaiset hehtaaririntsikat. Ne vähän ahistaakin, varsinkin näin kesällä, ihan kuin olisi jossain pakkopaidassa. Mutta kun on vaatteet päällä ja kunnon rintsikat alla, niin kyllä vaan se saa ihmeitä aikaan ja ryhtikin kohenee.

Suomessa on paljon hyviä vaatesuunnittelijoita. Miksi he eivät ole ottaneet tehtäväkseen suunnitella mummoikäisille, kaiken oloisille vartaloille ? Onko se liian haastavaa ? Kyllä vanhemmatkin tykkää kulkea näteissä ja tyylikkäissä vaatteissa. Ne pitäisi myös olla edullisia !

Aina vaan kaupoissa on ne samat mummo- ja tätivaatteet.  

Niin ... ja isoja kokoja. Yleensä ne isot koot ovat sellaisia muodottomia mammamalleja.

 A-mallisia mekkoja ja tunikoita on muuten tosi harvassa, se kun on se minun tyylini (peittää ison takamuksen). Niitä löytyy yleensä vain silloin kun se malli sattuu tulemaan muotiin. 
Pari olen löytänyt - Marimekosta ! Mutta kun ne on niin tuhottoman kalliita.

Kukahan suunnittelisi sellaisen nuorekkaan malliston, josta löytyy vaihtelua, nuorekkuutta ja tyylikyyttä erilaisille vartaloille ? 
Ja niissä pitäisi olla se "jokin", se mikä tekee vaatteesta yksilöllisen. 
Ja kaiken lisäksi sen pitäisi olla myös edullista.




Minun arkityylini on samantapainen kuin yllä olevissa kuvissa oikealla ja keskellä.
Kesällä kaipaan vähän enemmän väriä.

Juhlahaalari on aivan upea, mutta eihän mahakas voi sellaista laittaa. Niinä hetkinä kun näkee jotain näin ihanaa, niin tulee mieleen, että voi kun olis noin hoikka. Toiveajattelua !


Viihdyn rennon oloisissa vaatteissa ja välillä vähän hippityyliin. Yleensä käytän sellaisia mukavia vaatteita. Jos viihtyy vaatteessa, niin se myös näkyy ulospäin.




Sitten on se afro/hippityyli ! Ai, että ne on ihania !





Tämä vasemmanpuoleinen mekko edustaa minulle sitä "hippi"-kautta ja tuo harmaa on sitten vähän tavallisempi - minulle.

Käytän talvella paljon mustia vaatteita, käytännössä melkein aina, mutta pyrin piristämään värikkäillä asusteilla synkkää kokonaisuutta. 
Tuo punainen laukku, ylhäällä, on mun lemppari.



*******



Osa kuvista on Anna-lehden artikkeleista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti