sunnuntai 17. joulukuuta 2017

Vähän asiakaspalvelusta


On harvinaista, että eläkkeellä ollessa on huonoja päiviä. 

No, sattuipa tässä sitten tapaus pakettia odotellessa.

Ystävättäreni lähetti minulle Turkuun paketin Helsingistä, sanoi minulle että saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä puhelimeen. 
Sitä innoissaan odotellessa päiviä kului eikä paketin tekstiviestiä saapumisesta kuulunut. 

Puolentoista viikon mentyä sain ystävättäreltä paketin lähetysnumeron. Minä netistä jahtaamaan pakettia. 

Avot - paketti oli tullut jo edellisellä viikolla mutta saapumisilmoitus ei. 
Löytyipähän sillekin selitys : vastaanottajan tiedot puutteellisia ! Jaaha ?

Etsinpä sitten puhelinnumeroa Postiin että voisi kysyä mistä paketin voi noutaa ? 
Postista vai muualta, Turkuun kun on tullut pop up-paikat ja muut mahdolliset hakupaikat. 
Mutta - eipä Postiin voikkaan soittaa ! Niin että silleen !

Ajatus siitä että joutuisi ravaamaan läpi Posti noutopaikat oli murskaava.

Siinähän sitten pääsi raivo valloilleen, päivä sattui olemaan omalta kannalta huono. 
Olin väsynyt ja skrempat kiljui pahimmillaan. Vettä satoi ja jääklimppejä oli jalkakäytävillä pilvin pimein, ei mikään kiva keli rollaattorin kanssa kulkea. 
Ei muuta kuin sinne "koiran ilmaan".

Mielessä oli että annan kunnian kukon laulaa ja kunnolla. Postiin päästyäni kukko ei laulanut kiehui vaan hiljaa itsekseen (#&%€#&/#). 
Oli niin paljon ihmisiä että en viitsinyt ruveta rähjäämään ja "hidastamaan Postin kulkua". 

Puutteelliset tiedot oli: yksi ykkönen liikaa puhelinnumerossa.

Postissa on järjen käyttö kielletty, eikö voitu lähettää korttia saapumisesta, olihan paketissa osoite, vai olisivatko palauttaneet lähettäjälle ?

Postille, jättäisivät nyt ne "ruohonleikkuut" ja toimittaisivat paketit vaikka kotia.





Kotimatkan varrella on käsityötarvikeliike nimeltään "Lankamaailma". 

Ajattelinpa mennä katsomaan löytyisikö sieltä edullisesti villalankaa ystävälle, joka on kova kutomaan sukkia ja lapasia. Jospa mieli samalla vähän rauhoittuisi postin mokasta.

Ei näkynyt mitään Novitan lankoja, joten kysäisin myyjältä onko mitään "7-veljestä" vastaavaa lankaa, jota voi pestä 60° pesukoneessa.

"Ei meillä ole Novitan lankoja." 
Kysyin uudestaa: 
"Onko mitään pesukokemusta näistä langoista" 
"En minä voi sanoa kun vyötteessä on pesuohje" 
"No, onko mielipidettä" 
"En minä voi sanoa." 

Siihen vielä nuorempi myyjä rupesi selittämään jostain langasta, että "kun sekin kutistui ihan pieneksi" ja sitten vielä yksi asiakas peesasi myyjiä "Kuka pesee 60° sukkia?" 

Siinä vaiheessa oli lipsahtaa, että "V****ko se teille kuuluu !" 
Taas kerran kouluttamani itsehillintä piti - "Kiitos ja näkemiin" !

En saanut yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaista vastausta, tai vastausta ollenkaan.

En muista milloinka olisin ollut niin raivoissani kuin sinä päivänä ! Onneksi nämä tapaukset sattuivat samalle päivälle niin ei tarvitse usein raivota.

Ystävä kertoi Espoon tai Helsingin "Lankamaailman" henkilökunnan olevan yhtä töykeitä. 

Niin, että se siitä asiakaspalvelusta.








*******






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti