lauantai 13. kesäkuuta 2015

Lapsenlapseni



Niin kuin profiilissani on tullut ilmi, niin minulla on kuusi lastenlasta ! Tavallaan tuleet vähän niin kuin kahdessa erässä. Kaksi vanhempaa, aikuinen ja teini, ja neljä nuorempaa ikähaarukassa viisi - yhdeksän vuotiaat. Kaikki ovat omia persooniaan, niin kuin lapset yleensä ovat, harvoin on kahta samanlaista.
Ja rakastan heitä jokaikistä niin että sydän pakahtuu. Tähän sopisi laulu: "Tykkään susta niin että halkeen " !

No mutta, aikuisen lapsenlapseni kanssa on sellainen hyvä ja mutkaton aikuinen yhteys. Hänen kanssaan juttu luistaa ja tuntuu, että meillä on samanlaisia intohimoja asioiden suhteen. Hänellä musiikki ja elokuvat, (joka ovat olleet minunkin nuoruuteni kohteita) ja varmasti paljon muutakin. Mutta näistä kahdesta olemme paljon keskustelleet. Minusta on ihanaa kun häntä kiinnostavat vanhat elokuvat ja vanhempi musiikki, joista minä voin kertoa sen minkä muistan. Ei oikeastaan ole ketään muuta kenen kanssa näistä aiheista voisin puhua kuin aikuinen lapsenlapseni.
Hän on myöskin tiedonhaluinen nuori nainen !

Yleensä nuoret eivät edes tiedä Frank Sinatrasta tai Glenn Milleristä yhtään mitään. Samoin sen ajan elokuvista, esim Gilda, jonka nimiosassa oli Rita Hayworth. Niin kuin minäkään en tiedä nykyajan hevareista ja punkeista, vai mitä ne nyt ovat, yhtään mitään.

Meillä on ollut tietokilpailuja silloin kun koko perhe on yhdessä ja minä mukana. Lapset tekevät kysymykset, joita etsivät netistä, liittyen musiikkiin. Voi vain arvata etten tiedä yhtään mitään. Joten olen yleensä kimpassa tyttäreni kanssa.

Eräs juttu oli sellainen, että kaksi laulua oli samassa rytäkässä solutettuna keskenään ja ne piti tietää. No enhän mä mitään tiennyt, tyttäreni onneksi tiesi aika paljon mutta vävy oli aika haka. Kunnes sitten tuli minun tähtihetkeni, jo introsta tiesin.
Kuiskasin tyttärelleni, joka käski sanoa ne: Gangnam Style ja Ghostbusters. Johon tyttärentyttäreni hämmästyneenä kiljaisi: " MUMMI !"    

Kaikkien hämmästys oli suuri kun mummi pääsi yllättämään.



3 kommenttia:

  1. Vieläkin olen ihan hämmästynyt, että pääsit yllättämään sillä tavalla! :D Ihana oli tämä teksti <3

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista